søndag 16. desember 2012

Tegneperiode del 3

Etter skissetegningene og blindetegningene begynte vi med saktegninger. Det første vi begynte med var å tegne skisser av et eple. Etter det tegne jeg et eplet mer detaljert. Det var slik at vi hadde et lys over eplet, det var viktig å tegne hvor lyset traff. Det var også viktig å legge vekt på valører, kontrasert og alt det vi hadde lært gjennom hele tegneperioden.




                                           
                                                       Skisse

 
                           
                                           Resultat



Tilslutt i denne prosessen fikk vi utdelt et lite bilde. Dette var en slags sammarbeidsoppgave der alle fikk hver sin liten bit med ulike streker og skygger, som vi skulle tegne så lik som den orginale som mulig. Dette skulle tilslutt bli et helt bilde.




 
                                                                   Min bit.




alle sine biter satt sammen som ett purslespill :








Jeg lærte ganske mye om det å få tegningene så levende som mulig, det å tegne raske skisser og de forskjellige gråtonene under tegneperioden. Denne perioden var veldig lærerik, men også vanskelig. Jeg er en person som liker å ha ekstra god tid på å tegne, for å få det så nøye som mulig. Jeg likte den delen best der vi fikk lengst tid på å tegne, altså de ulike bitene vi fikk utdelt som skulle settes sammen. Om jeg kunne gjort noe annerledes på den delen der hvor vi skulle tegne modeller i blinde, kunne jeg vært mer kreativ.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar