fredag 3. mai 2013

                                                       Redesign del 3


I del 3 av oppgaven skulle vi lage en presentasjon av produktet som del av et helhetlig antrekk. Presentasjonen skulle være i A3 format, men det var åpent for å velge teknikk selv. Det kunne være en tegning, collage, et fotografi eller vi kunne velge å arbeide i photoshop.

Siden jeg redesignet en shorts, bestemte jeg meg for å bruke et fotografi. Grunnen til det, er at formen på shortsen ville komme bedre fram. Det er ei vennine av meg som var modell, og som passet shortsen perfekt.

Et reflekskamera er det som gir best bildekvalitet. Siden jeg ikke hadde tilgjengelighet til et slikt kamera, brukte jeg mobilen. For å få et best mulig resultat, tok jeg bildet utendørs der lyset slipper best til.









Produktet skulle være en del av et helhetlig antrekk. Jeg valgte å bruke en singlet i blonder med en lys farge, slik at det ble en kontrast mellom den og shortsen. Blondene i singletten gjentar seg i blondene på shortsen. Sko valgte jeg også som en del av det helhetlige antrekket. Skoene har samme farge som den lyse singletten, og har noen nagler på fronten som gjentar seg i naglene bak på shortsen.

Jeg valgte å ta bilde nedenfra og opp, og grunnen til det er at shortsen fikk komme mer fram i bildet. Denne synsvinkelen mener jeg fikk det beste resultet av alle de andre posserstillingene jeg tok.

Mot slutten av oppgaven, la jeg merke til noen små detaljer som måtte endres. Jeg brukte redigeringsprogrammet photoshop til dette. Detaljene som måtte fjernes var hundetisset nederst i kanten, og fremheve shortsen ennda mere ved å forsterke fargene.



Alt i alt, ble jeg ganske fornøyd med det ferdige produktet. Shortsen kan jeg selv bruke i ettertid, og jeg har fått mange gode tilbakemeldinger på den. Under redesign perioden har jeg lært ganske mye, og jeg synes jeg selv har utnyttet tiden godt. Noe av dette var vanskelig, men med god veiledning gikk det fint. Presentasjonen gikk også veldig bra, og det helhetlige bildet ble jeg fornøyd med.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar